מקרן אינטראקטיבי לחינוך ומשחק

1 דקות קריאה

כתבה מאת עמית קיסר

 

שילוב מקרנים אינטראקטיביים בחינוך, זה תחום חשוב שהולך וצובר תאוצה במוסדות ברחבי העולם וגם בישראל, ליותר ויותר אנשים יש את היכולת ללמוד דרך חוויות, ויזואליות, צלילים ועוד  על ידי מקרנים אינטראקטיביים, יש לנו את היכולת לשגר את הצופה לעולם אחר לפי בחירת המחנך.

 

לאורך ההיסטוריה של המין האנושי ,אנשים היו מעבירים מידע דרך סיפורים, כאשר חלקם היו ממש שם בדמיון (מטפורית כמובן) בעזרת האינטראקציה של האדם הקדום עם מספרי הסיפורים של תרבותו לדוגמה: כשישבו מסביב למדורה יחד כל השבט.  בימינו הדרך המהירה ללמוד על העולם היא דרך אינטראקציה  ומשחקים, וכמובן  שאר המדיה הוויזואלית שיוצרים סיפור חווייתית ויזואלי. 

 

 

על ידי שילוב של מקרנים אינטראקטיביים בחינוך ניתן לעשות שימוש יעיל יותר בתמונות, קולות, ומוזיקה אינטראקטיביות, ניתן לטפל או להדריך על ידי סיפורים משחקים או תכנים וריטואלים , על פי ההחלטות של המורה, התלמיד או המטופל , המומחים  או המורים יכולים לנתח את המצב ולהציג פתרונות.

 

פעם כשעוד הייתה תקשורת המונים, המוסד החינוכי המרכזי של התרבות שלנו היה שילוב של בידור, מידע וספורט , והיינו מרגשים מאוד קרובים לגיבורי הסרטים וגיבורי הטלוויזיה שלנו, כולנו רצינו להיות מישהו מהגיבורים, דמיינו איך אנחנו ממש הם.

 

הטכנולוגיה החינוכית של ימינו משאירה בידי מחנכים וחוקרים כוח ניתוח עצום שמנותב לרוב ללמידה אקטיבית, בזמן שהדור הצעיר נעשה אדיש להרצאות ולשיעורים, אנו רואים יותר ויותר מורים ומדריכים שמחפשים פתרונות חדשים על מנת לערב את התלמידים יותר, כמובן  שבסביבה אינטראקטיבית לימודית יש מגוון של כלים וטכנולוגיות.

 

לאחרונה גם בישראל החלו מוסדות חינוך רבים להשתמש בטכנולוגיות מקרנים אינטראקטיביים.

כיום ברוב מוסדות הלימוד , כיתות מחשבים הטכנולוגיות מיושנות ומתאימות לשנות התשעים והמחנכים לא באמת מצליחים להעביר את המידע לכל התלמידים, מורים שניסו את הטכנולוגיות החדשות במקרנים אינטראקטיביים בחינוך מפיצים את דבר הבשורה ואת הפוטנציאל שטמון בטכנולוגיה ככלי לשינוי המבנה הפדגוגי במקום  "שב ולמד", לכיוון של "נסה וחקור", למשל דרך משחקים, או "צוֹר ולמד" בעזרת מקרנים אינטראקטיביים.

 

על ידי שילוב חינוך ולמידה לתוך משחק ומדיה דיגיטלית אנחנו למעשה עוברים לחינוך שמתאים למאה שלנו, החלום האישי שלי לראות מרחבי למידה בעולם הוירטואלי ביום יום. , ומדובר בחוויה חזקה שמאפשרת לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם על יד מקרנים אינטראקטיביים חכמים.

 

 

חוויית קיר אינטראקטיבי או רצפה אינטראקטיבית בתחום החינוך נוצרת על ידי מחקר והבנת המסלול שהתלמיד צריך לעבור במהלך השיעור האינטראקטיבי עד שימצא הפתרון, מה שיוביל לחוויה שתתחבר לפתרון, הסימולציות במקרנים אינטראקטיביים כל כך חזקות עד שהרבה מהמערכות המפותחות כיום עובדות על חיבור של הכיתה כולה למרחב למידה אינטראקטיבי.

 

בהתחשב בכך שתפיסת המציאות של אנשים מעוצבת כרגע לרוב על ידי הוליווד ועמק הסיליקון, יתכן שתחושת ה"ראליזם" של מקרנים אינטראקטיביים בחינוך היא גורם שיתכן ונותן לאנשים לראות את החיים כחוויה מפולטרת.

 

עלייתה של טכנולוגית המקרנים אינטראקטיביים בחינוך כטכנולוגיה חינוכית יכולה להציע פוטנציאל אין סופי שרק ילך ויגדל ומערכת היחסים בין טכנולוגיות חינוכית לפסיכולוגיה תפיסתית, תקשורת, מדיה ולימודי תרבות. זוהי רק ההתחלה לשימושים שאפשר לעשות על ידי מקרנים אינטראקטיביים בחינוך.

 

 

כל אדם שחווה מקרנים אינטראקטיביים , תלמידים או מורים מבינים את הפוטנציאל ובחלק מבתי הספר החלו ליצור תוכן למקרנים אינטראקטיביים בעצמם. ישנם היום גם תכניות של  "צור ולמד" בחלק ממוסדות החינוך בישראל, שזה דבר נהדר בפני עצמו על מנת גם ללמוד וגם לייצר תוכן.

 

לסיכום, מקרנים אינטראקטיביים בחינוך יעילה בחינוך והדרכת תלמידים ומורים, על ידי צבירת ידע בקלות ובמהירות שנשאר צמוד לחוויה ולכן נשאר לאורך זמן ארוך יותר. 

 

האתר נבנה ע"י
שמיים קידום אתרים
תפריט דף הבית טלפוןwazeפייסבוק