מגמות מציאות רבודה שכדאי לפקוח עליהן עין בשנת 2023


תַעֲשִׂיָה
מספר 1 בינה מלאכותית לוקחת את כתר מחזור ההייפ כשהמטא-ברס מתחיל את הירידה האיטית שלו אל החורף המטאוורס
בינה מלאכותית (AI) אמורה להפיל את המטאוורס במורד עקומת מחזור ההייפ על ידי תפוס את מקומו בשיא השנה.
Metaverse מוגדר בצורה שונה על ידי אנשים שונים אבל עבורי, metaverse הוא לא משחק בודד, עולם וירטואלי או אוסף NFT, אלא "רגע אהה". זוהי ההבנה שהגל הבא של המחשוב מורכב מחסנית חדשה המורכבת מטכנולוגיות מתפתחות (כולל בלוקצ'יין, AI, IoT, AR ו-VR) שכולן יעבדו יחד כדי ליצור שינוי מהותי ביחסים שלנו עם הטכנולוגיה. אפשר לסכם את השינוי הזה במילה אחת: נוכחות. ההתעוררות הווירטואלית הנהדרת הזו הובאה בעקבות טרנספורמציה דיגיטלית המונית שנזונה מהמגיפה העולמית שחייבה ארגונים ויחידים לזרז את השימוש שלהם בטכנולוגיות וירטואליות כדי לשרוד, ובתמורה נתנה להם בסיס מוצק לראות מה הלאה. זה גם יצר ציפיות חדשות מהטכנולוגיה שלנו לספק יותר חיבור אנושי ולשכפל טוב יותר את חווית העולם הפיזי.
בפוסט שלי 2022 AR Trends, התחלתי את הדו"ח שלי בציפייה שה-metaverse יישאר בשיא של מחזור ההייפ של Gartner בשנה שעברה, מה שכן. גם טענתי נכון שבקרוב נראה שהמטאוורס הוא "יותר תעתועים מנס", שכן ככל שנחשוב שאנחנו מתקרבים אליו, כך נבין שיש עוד דרך לעבור לפני שנגיע ליעד הסופי שלנו. זה לא אומר שהטכנולוגיות הבודדות המרכיבות את המטא-ברס, כמו AR, נמצאות באותה נקודה במחזור. אלא שהחזון הגדול יותר של המטא-וורס ייקח הרבה כדי להשיג ולכן הוא יעבור אל שוקת ההתפכחות (או יפרוץ לתוך מחזור ההייפ שלו לגמרי בדיוק כמו האינטרנט של הדברים (IoT) ב-2016) ממשיכים להתפתח מאחורי הקלעים לפני שנתעורר יום אחד ונבין שהגענו.
את הכתר שלה תהייה אחת מהטכנולוגיות הבודדות הללו, AI, או ליתר דיוק AI גנרטיבי, שבסוף 2022 כבר החלה לשלוט בכותרות ובתשומת הלב.


#2 הגן של XR מתחיל לפרוח כאשר האיחוד של AR ו-VR ממריץ את קהילת המשקיעים והמפתחים
2023 תהיה שנה גדולה עבור XR (AR ו-VR). כמו בינה מלאכותית, גם AR ו-VR ייהנו מהשינוי בתעשייה מהחזון הגדול יותר של המטא-וורס לטכנולוגיות הבסיסיות הבודדות שיאפשרו זאת.
השנה, הגן ש-XR מטפח במשך שנים סוף סוף יתחיל לפרוח כאשר AR ו-VR מאוחדים באמצעות מכשירי מציאות מעורבת שייצרו קרקע פורייה ביותר לאפליקציות ופתרונות חדשים. אוזניות המסוגלות להעביר AR באמצעות וידאו לא רק יתנו למפתחים מכשיר חדש ליצור עבורו תוכן, אבל המכשירים האלה, אני מאמין, יעזרו סוף סוף לתעשייה לראות ש-AR ו-VR הם שני צדדים של אותו מטבע. זה עשוי לעזור לנו להתרחק מהמנטליות של "AR לעומת VR" שעדיין יש לרבים בתעשייה ומחוצה לה. אני מצפה שהאיחוד הזה יחייה את המפתחים ואת קהילת ההשקעות מכיוון שהם מגדילים את הזדמנות ה-XR בכללותה במקום להתמקד רק בקטע אחד.


חוּמרָה
מס' 3 AR עם ראש מקבל את "רגע המחשב" שלו כאשר אוזניות VR מוסיפות AR מעבר צבע כתכונת ליבה
זו תהיה שנה ענקית עבור אוזניות מציאות משולבת (MR) או צגי מציאות מדומה המותקנות על הראש שמכפילות כמו אוזניות מציאות רבודה עם מעבר וידאו צבעוני נוסף כתכונת ליבה.
אם אתה צופה בתעשיית ה- AR כבר זמן מה, תדע שכולם חיכו ל- AR עם ראשים כדי להגיע לנקודת פריצת דרך אצל הצרכנים. בעוד שרוב הפוקוס היה על משקפי AR שקופים אופטיים, שנראים כמו משקפיים רגילים וניתן ללבוש אותם כל היום בכל מקום שאתה הולך, AR העברת וידאו התכוננה להפוך כל צג VR מותקן על הראש למכשיר AR אשר ייקח את ההובלה באימוץ צרכנים.
שנת 2022 הסתיימה עם מספר אבני דרך משמעותיות באוזניות מציאות מעורבת. Meta השיקה את Meta Quest Pro שלה, Lynx שלחה את ה-R-1 שלה, ולנובו השיקה את ThinkReality VRX עבור הארגון. כשצעדתי על רצפת ה-CES השנה, אם עוד לא יצא לראשונה מכשיר מציאות מעורבת, כמו אלה של TCL, Sonium Spaces ו-HTC, כל יצרנית VR ציינה שיבוא מודול ריאלטי מעורב כולל Pimax שה-high-end, high-end שלו. מכשיר הרזולוציה, Pimax Crystal, אמור להתמודד עם Varjo בהצעת AR ו-VR.
השמועות על הצטרפות של סמסונג, גוגל ואפל למירוץ הזה ממשיכות להציף את החדשות הטכנולוגיות עם בלומברג ואנליסטים אחרים המצביעים על כך שאפל עשויה להציג לראשונה את אוזניות המציאות המעורבת שלה כבר השנה.
אני קורא לאבן הדרך הזו "רגע המחשב האישי" של AR עם ראשים, מכיוון שהם עדיין מגושמים יחסית, ויקרים, מקובעים לחדר/מיקום מקורה, ועבור הבודדים שיכולים להרשות זאת לעצמם, סביר להניח שנראה רק אחד לכל משק בית. עם זאת, הם מוכנים לאימוץ והם רק הולכים להשתפר תוך זמן קצר.
מה שטוב במכשירי מציאות מעורבת הוא שהם נהנים ממסע האימוץ שהמציאות המדומה עברה במרחב הצרכני. שוק ה-VR זכה לאימוץ מאז 2016, כאשר הסט הראשון של מכשירי צרכן יצא לשוק. סטטיסטה העריכה ש-74 מיליון אנשים השתמשו בחומרת VR בשנת 2022, כאשר המספר הזה התקרב ל-100 מיליון השנה. צרכנים מכירים VR, הם מכירים בני משפחה וחברים שיש להם מכשיר VR, ולכן הוספת AR כתכונה ל-VR רק תהפוך משהו שהם מכירים לחזק עוד יותר. בדרך זו, אתה יכול לראות VR HMDs כסוס הטרויאני עבור AR מולבש על הראש כדי להגיע להמונים



#4 משקפיים חכמים מקבלים את "רגע השעון החכם" שלו עם החזרת Google Glass לצרכנים
בעוד ש-AR headwear מקבל את רגע המחשב האישי שלו עם צגים מוצמדים לראש במציאות מעורבת שלא עוזבים את הבית שלך, נראה אפשרויות חדשות למשקפיים מחוברות בהן נוכל להשתמש באופן קבוע יותר בחוץ. אבל המכשירים האלה הם יותר החזרה של גוגל גלאס ופחות מקפצת קסם להמונים. למרות זאת, הם ימלאו תפקיד חשוב בחינוך והתאקלמות שלנו בהלבשת טכנולוגיה על הפנים שלנו, כך שנהיה מוכנים לרגע שבו AR לובשי ראש יקבל את "הרגע הנייד" שלו עם משקפי AR יומיומיים.
בתור Google Glass Explorer לשעבר, אני יכול להגיד לך שאחד הדברים הכי גדולים שלמדתי היה שהפנים הם מקום מאוד רגיש על אדם. לבקש מאדם ללבוש טכנולוגיה באזור זה בגופו היא התחייבות מסיבית שאסור לנו למזער. אנשים בסדר עם ללבוש טכנולוגיה על פרק כף היד שלהם, או להחזיק אותו כל הזמן ביד, אבל כשמתבקשים ללבוש את זה על הפנים שלהם בחוץ בעולם - זה קשה. זה נהיה אפילו יותר מסובך מכיוון שאנחנו לא רק מבקשים מאנשים להרכיב טכנולוגיה על הפנים שלהם אלא להרכיב משקפיים. אנשים רבים אינם מרכיבים משקפיים, ולמי שזקוק להם עברו ללבוש מגעים כדי להימנע מהרכבת מסגרות על הפנים שלהם.
יש לנו כבר היום משקפיים מחוברים שזמינים לאנשים: Ray-Ban Stories, Nreal Air, Nreal Light, Rokid Air הם רק כמה שעולים לראש. השנה ברצפת ה-CES ראינו את TCL לראשונה בתצוגת Heads-up המשקפת RayNeo X2 ואת משקפי ה-Ultralite של Vuzix שהם המסגרת הכי אופנתיות שלהם עד כה. למרות שכל המשקפיים האלה עשויים להיראות דומים, כולם עושים דברים שונים מאוד. חלקם מאפשרים לך להאזין למוזיקה ולהקליט מדיה, אחרים פועלים כהרחבת מסך כדי שתוכל לשחק משחקים, בעוד שאחרים מספקים לך התראות והנחיות, מעטים מאוד מספקים חוויות AR ממשיות. אני חושד שנמשיך לראות מספר עצום של אפשרויות שונות של משקפיים מחוברות ימשיכו להיות זמינות לצרכנים לפני שהם בסופו של דבר מתאחדים לגביע הקדוש של משקפי AR חכמות.
ב-2023 במיוחד יהיה דגש גדול יותר על החזרת תצוגות ראש-אפ לצרכן, הן חד-עיניות והן בינוקולריות, המספקות יותר "רגע שעון חכם" למשקפיים מחוברות.



#5 הסמארטפון ממשיך להפוך למכונת מציאות רבודה חזקה עוד יותר עם שבבים חדשים וצגים חדשניים
אני אומר את זה כל שנה אבל זה בגלל שזה נכון: הסמארטפון ממשיך להפוך למכונת מציאות רבודה חזקה עוד יותר עם התקדמות בשבבים, מצלמות, צגים וקישוריות.
מדי שנה, מכשירי הדגל של גוגל, אפל, סמסונג, שיאומי ואחרים נעשים מהירים יותר, חדים יותר ועמידים יותר. שבבים חדשים, צגים ברזולוציה גבוהה יותר, מערכות מצלמה מורכבות יותר, פתרונות סוללה חדשניים ותמיכה בקישוריות העדכנית, כל אלה מבשרים טובות למציאות רבודה ניידת. בעוד שהטלפונים הגבוהים יותר נעשים חזקים יותר, בכל מחזור הדגמים המודעים לעלות יורשים רבים מהתכונות החדשות שהופיעו לראשונה בשנה שלפני כן. אפשרויות זולות יותר אלו ממלאות תפקיד חשוב בהבאת AR להמונים.
בנוסף, אנו ממשיכים לראות משיכה באפשרויות תצוגה חדשות וחדשניות כגון טלפונים מתקפלים והופעת טלפונים ניתנים לגלגול והחלקה. IDC צופה ששוק הטלפונים המתקפלים יגיע ל-27.6 מיליון יחידות וסמסונג דיווחה על הצלחה חזקה עם הטלפונים המתקפלים שלה, במיוחד בארגונים, כך שאם אתם חושבים שאלה רק אופנה, הם לא. ב-CES השנה, סמסונג התגרה ב-Samsung Flex Hybrid שלה, מכשיר מתגלגל שיכול לקפל ולהחליק מ-10.5 אינץ' ל-12.4". TCL ו-LG הן בין היצרניות שהכריזו על תוכניות לייצר טלפונים ניתנים לגלגול המשתמשים במנועים כדי להרחיב סמארטפון רגיל לטאבלט ללא צירים. גודל מסך גדול יותר נותן שדה ראייה גדול יותר למציאות רבודה המספק חוויה סוחפת עוד יותר למשתמש
עם הסמארטפון שאומץ על ידי למעלה מ-5 מיליארד אנשים ברחבי העולם, הטלפון עדיין נמצא במקום בו הוא נמצא כדי להגיע לכמות המשתמשים הגדולה ביותר עם מציאות מוגברת. צפו ש-AR לנייד ימשיך לספק את ההזדמנות הגדולה ביותר לצרכן עבור מותגים, משווקים, פלטפורמות ומשחקים בשנת 2023.


#6 ההתקדמות באופטיקה מוכיחה הבטחה, אבל משקפי AR שקופים להחלפת הסמארטפונים שלנו הם עדיין מוצא
בפוסט שלי על מגמות AR לשנת 2020, כתבתי: "קהילת האופטיקה והפוטוניקה ממש מנסה לשבור את חוקי הפיזיקה כדי לתת לנו את הרכיבים הדרושים לנו כדי ליצור משקפי AR אופנתיים לכל היום". אמירה זו נותרה נכונה גם היום.
2023 התחילה עם מספר שחקני גל מרכזיים שהציגו את הקפיצות והגבול שהם עשו ברכיבים שיום אחד יאפשרו משקפי AR כל היום, כל יום. Meta Materials ו-Ant Reality הציגו שתיהן עמעום אלקטרוכרומי ב-CES 2023. עמעום אלקטרוכרומי מאפשר שליטה רבה יותר בחסימת האור של העולם הפיזי באמצעות גבישים נוזליים הנשלטים על-ידי חשמל. התקדמות בעמעום היא המפתח לאפשר למכשירי ראייה אופטית של AR לפעול כראוי בחוץ או באזורים עם הרבה אור. הם יכולים גם לאפשר מעבר בין תוכן AR ו-VR.
מובילי הגלים של היום הם גם בהירים יותר, קלים יותר ומציעים שדה ראייה רחב יותר. Lumus הציגה לראשונה את הדור השני של עדשת ה-Z, שיכולה לספק תצוגה של 3,000 ניטים ברזולוציית 2K על 2K במנוע אופטי קטן ב-50%. "Crossfire" של Ant Reality מתהדר בשדה ראייה של 120 מעלות עם שימוש מסחרי ראשון אפשרי במכשיר עתידי של Nreal. ו-Vuzix מקווה לעקוב במהירות אחר יצירת משקפי AR עם פלטפורמת המשקפיים החכמים OEM שלה, Vuzix Ultralite. Ultralite נועד לזרז את הייצור של אביזר סמארטפון השוקל 38 גרם, הוא סופר חסכוני בצריכת החשמל עם עד 48 שעות של זמן ריצה בטעינה אחת, ואורז מוליך גלים מרשים להצגת מידע מהטלפון שלך ללא ידיים. עַיִן.
Dispelix ו-VividQ חברו לראשונה לפריצת דרך גדולה בטכנולוגיית מדריך גל תלת-ממדית חדשה. היא פיתחה משלב מוליכי גלים שיכול להציג במדויק תוכן תלת מימד בעומק משתנה בו זמנית בתוך סביבת המשתמש.
למרות שאנו יכולים לצפות שרבים מההתקדמות הללו יתחילו להניע משקפיים מחוברות מהדור הבא, במיוחד אביזרי סמארטפון, הצעדים הגדולים הללו קדימה ממשיכים להאיר את מידת הקושי של יצירת משקפי AR שקופים אופטיים פונקציונליים במיוחד. בעוד שתעשיית האופטיקה ממשיכה להתקדם היטב, אנחנו עדיין דרך החוצה עד שיהיה לנו את כל מה שאנחנו צריכים כדי ליצור כל היום, כל יום משקפי AR חכמים שיכולים לנסות להחליף את הסמארטפונים שלנו.

Coi בניית אתרים
0
דף הבית טלפוןwaze פייסבוק