עליית המציאות הרבודה 2020

היי חברים, ימים מדהימים עכשיו ולפנינו
כפי שכל מי שבתחום ה- AR\VR\MR יודע, הפריצה של המציאות מדומה הצליחה.
פייסבוק וחברת הבת שלה אוקולוס יצרו להיט, oculus quest כיום ונכון לתאריך זה 12.12.19, אין יותר משקפי מציאות מדומה בעולם למכירה מידיית של חברת אוקולוס.
תאריך ההזמנות בעולם רק בחודש הבא, ביינתים לקוחות בכל העולם נאלצים להמתין, המכירים גם עלו וכעת משקפי קווסט עולות כ 1000 דולר באתרים השונים, מה שמראה על הביקוש הגדול.
עכשיו שנושא המציאות מדומה בטוח וברור, אני רוצה לסקור את עולם משקפי ה- AR שמגיעה בסערה לכבוש את העולם.

שנת 2020 תהיה שנת ה - AR, השנה שבה חברות כמו אפל, גוגל, פייסבוק וחברות נוספות יציגו לעולם את הטכנולוגיה שתחליף את הסמארטפונים הישנים והמשעממים.

אז בקצרה, מה זה AR ? בעברית, מציאות רבודה או מציאות משולבת, מדובר במשקפיים כמו משקפי שמש או משקפי ראייה שדרכם אנחנו רואים את העולם "הרגיל" שעליו שכבות נוספות יציר מחשב (שילוב גרפיקה ממוחשבת לתוך המציאות).

להסבר מעמיק על AR לחצו

סרטון להמחשה על איך יכולה להראות מציאות רבודה (לא ניתן באמת להמחיש מציאות רבודה על מסך דו מימד שמציג תלת מימד).

בסדרת הכתבות החדשה אני אדבר על הדגמים השונים שנראה בשנת 2020 בכתבה שלפניכם נדבר על משקפי המציאות רבודה או מציאות משולבת של אפל שנשמרו בסוד במשך שנים רבות ורק הדלפות קטנות פה ושם נתנו לנו שמץ של מושג לכיוון שאפל לוקחת, אז מה כן אנחנו יודעים ?

תאריך שחרור, מחיר, מפרט, דליפות ועוד

שלוש שנים מאוחר יותר ממה שצפוי במקור, השמועות האחרונות מבוססות על מצגת פנימית שהודלפה בפני עובדי אפל. במצגת זו מוצגות 
מציאות רבודה או מציאות משולבת שצפויות להיות מושקות בשנה הבאה.

שאפל הצליחה לרכוש חברות רבות בתחום ה- AR, מ- Akonia Holographics - סטארט-אפ מבוסס קולורדו המוקדש לתצוגות AR - לזה שהתחיל את הכל: Metaio, חברה גרמנית שפיתחה SDK Augmented Reality עבור  SDK זה כנראה הבסיס ל- ARKit, ממשק ה- API של  המפתחים של Apple Augmented Reality, שעלה לראשונה ב- iOS 11 בשנת 2017. אנו יודעים גם כי טים קוק הוא מעריץ גדול של המציאות המשולבת.


על פי אנליסט TF הבינלאומי לניירות ערך מינג-צ'י קואו - אולי מומחה אפל הנחשב והמהימן ביותר - Apple Glasses מיועדים להשקה מוקדמת של 2020. בלומברג רק אישר מחדש את חלון השחרור של 2020, בדיווח המדבר מה בדיוק יעשו המשקפיים.

זו לא הפעם הראשונה שקואו אומר שהמשקפיים של אפל יגיעו בשנת 2020, אך כעת הוא טוען שאפל תחל בייצור המכשיר לפני סוף 2019, כאשר החברה הסינית Changying Precision תעשה את המרכב למכשיר. לדבריו, חברת קופרטינו שואפת להשיק את המכשיר ברבעון השני של 2020.

טרם הוכרז מחיר עבור Apple Glasses, אך אנו יכולים להניח כמה הנחות. החשוב ביותר הוא שהם ככל הנראה לא יהיו יקרות כמו המתחרות, לטענת Kuo, משקפי המציאות הרבודה של אפל יעמיסו את כל העיבוד לאייפון, כך שיהיו להם פחות חלקים ומורכבות משמעותית מהולולנס. לפיכך, מחיר משקפי המציאות הרבודה של אפל יהיה נמוך יותר.

מה הם יעשו בפועל ? על פי דיווח בבלומברג, Apple AR יביאו את המידע מהטלפון שלכם לפנים שלכם. באופן ספציפי, המשקפיים "צפויים לסנכרן את האייפון של הלובש כדי להציג דברים כמו טקסטים, מיילים, מפות ומשחקים על פני שדה הראייה של המשתמש."

לאפל יש גם תוכניות לאפליקציות של צד שלישי, והיא שוקלת חנות אפליקציות ייעודית, בדומה לאופן שבו אתה מקבל אפליקציות עבור Apple TV ו- Apple Watch.



עדיין לא ידוע המפרט של Apple Glasses, אך אנו יכולים לשער על סמך מה שאנו יודעים על הטכנולוגיה הנוכחית.

יש להם שדה ראיה זהה לזה של הולולנס 2: 52 מעלות. פחות מזה יחשב כנחות בעיני השוק, ואם אפל מכוונת להפוך את המשקפיים שלה לפיתרון מציאות מוגברת אמיתית היא צריכה לא רק תצוגת ראשים המציגה התראות או מפות דו-מימדיות, כמו גוגל גלאס, סביר לצפות שמשקפי Apple יתחברו ישירות לאייפון במכשיר ייעודי חיבור אינטרנט אלחוטי.​

אם האייפון צריך לעבד את כל הווידיאו שצולם במצלמות המשקפיים ולהחזיר את תמונות התלת מימד למשקפיים בקצב גבוה צריך (מינימום של 60 הרץ, כאשר הרענון 120 הרץ ,מה שידרוש רוחב פס גבוה בהרבה ממה ש- Bluetooth יכול לספק. והעברת המידע לנתב ה- Wi-Fi עשויה להציג בעיות שעלולות לקלקל את האשליה של AR.

מה שמביא אותנו לנושא הרזולוציה: הולולנס 2 משתמש בשני תצוגות 2K, ומספק 47 פיקסלים לכל תואר. כל דבר אחר יגרום לתמונות המוקרנות להיראות גסות מדי לתקני אפל.

באשר לחיי הסוללה, אנו יכולים לצפות לפחות לשלוש שעות אם אפל רוצה להיות תחרותית אם כי אנו יכולים להניח שאנשים יסלחו יותר על כך - במיוחד אם אפל תספק מעין משקפי טעינה אלחוטיים מסוג כלשהו שיכולים להאריך את הפעילות שלה זמן לאורך היום כמו עם Apple AirPods.

 


אולי גם יעניין אתכם:
למה אתם חייבים להשקיע במטאברס ?
כיצד להשקיע ולנצל את הפוטנציאל במטאברס ?
הנכסים במטאברס עומדים על מאות מליונים ועומדים להכפיל את עצמם בשנת 2023


 

מומלץ להירשם לבלוג שלנו לחדשות ועדכונים וגם לעקוב אחרינו גם ברשתות החברתיות:

לערוץ היוטיוב שלנו



לערוץ הטיקטוק שלנו


לעמוד הפייסבוק שלנו


לעמוד האינסטגרם שלנו



לעמוד הטוייטר שלנו 



לעמוד הלינקדאין שלנו


 
תגובות הוסף תגובה הוסף תגובה
Coi בניית אתרים
0
דף הבית טלפוןwaze פייסבוק