מטאברס: שוק הנכסים הדיגיטליים צפוי להכפיל את עצמו עד 2026

עדכון 08.11.2023

על פי דיווח של חברת המחקר אנליטיקת משחקים Newzoo, שווי השוק של נכסי מטאברס עומד כיום על כ-100 מיליארד דולר. החברה מעריכה כי שווי השוק הזה צפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2026, ויעמוד על 200 מיליארד דולר.


העלייה בשווי השוק של נכסי מטאברס נובעת ממספר גורמים, כולל:

  • הגידול בפופולריות של המטאברס, כאשר יותר ויותר אנשים משתמשים בו כדי לשחק, לעבוד, ללמוד וליהנות.
  • ההשקעה ההולכת וגוברת בחברות המפתחות טכנולוגיות למטאברס.
  • העלייה במודעות לנכסים דיגיטליים, כגון NFT, כדרך חדשה להשקעה.

נכסי מטאברס כוללים מגוון רחב של פריטים, כגון:

  • אדמות ונכסים וירטואליים אחרים.
  • דמויות אווטאר.
  • פריטי לבוש ואביזרים.
  • אמנות דיגיטלית.
  • מוצרים ושירותים.

השקעה בנכסי מטאברס יכולה להיות מסוכנת, שכן מדובר בשוק חדש יחסית עם רמת תנודתיות גבוהה. עם זאת, אם אתם מאמינים בפוטנציאל של המטאברס, השקעה בנכסים דיגיטליים יכולה להיות דרך טובה להרוויח כסף.



כתבה קודמת:

מכירות הנדל"ן במטאוורס עברו את ה- 500 מיליון דולר בשנת 2021 וישלשו את עצמן עד סוף שנת 2023 על פי ניתוח משקיעים וחברות ניתוח.

מכירות הנדל"ן בארבעת הפלטפורמות הגדולות ב- metaverse הגיעו ל-501 מיליון דולר בשנת 2021, על פי MetaMetric Solutions. המכירות בינואר הגיעו ל-200 מיליון דולר, והצפייה היא שבקצב הזה המכירות יגיעו ליותר ממיליארד דולר ב-2023.

העלייה האחרונה במכירות נבעה מהכרזה של פייסבוק ב-28 באוקטובר על מיתוג מחדש לשם "מטא" על מנת לסמן את ההתמקדות שלהם ב- metaverse. בעקבות ההודעה מכירות הנדל"ן הדיגיטלי זינקו פי תשע, ל-133 מיליון דולר כבר בנובמבר והמכירות של ינואר היו יותר מפי 10 מהרמות של ינואר 2021.

חברת הנכסים הדיגיטלים ממלכת הרפובליקה שילמה שיא של 4.3 מיליון דולר עבור קרקע בפלטפורמת הנדל"ן מהגדולות ביותר במטאברס ה- Sandbox. החברה מפתחת 100 איים, הנקראים Fantasy Islands, עם וילות משלהם ושוק NFTs של מוצרי יוקרה, סירות ואופנועי ים. 90 מהאיים כבר נמכרו ביום הראשון תמורת 15,000 דולר לכל אחד וחלקם רשומים כעת למכירה חוזרת ביותר מ-100,000 דולר.

עבור המשקיעים, השאלה הגדולה היא כיצד להקצות ערך וסיכון לנכס שהמחסור בו הוא מלאכותי ועתידו הוא לוח ריק. למעלה מתריסר פלטפורמות מוכרות כעת נדל"ן במטאוורס, כאשר חדשות צצות כמעט מדי שבוע. עד כה, מכירות הנדל"ן התרכזו ב"ארבע הגדולות" - Sandbox, Decentraland, Cryptovoxels ו-Somnium. בסך הכל יש 268,645 חבילות בארבעת הפלטפורמות, כולן בגדלים משתנים.

נכון לרגע זה Sandbox מכרה 62% מהקרקעות הזמינות בארבעת הפלטפורמות וכמעט 80% מכלל מכירות הקרקע במטאברס בשנת 2022, על פי הדיווחים. 166,464 החבילות של Sandbox נמכרו כל אחת במחיר שווה ערך ל- 12,700 דולר בדצמבר. גודל הנדל"ן הוא 96 מטר על 96 מטר (106 יארד על 106 יארד).

Decentraland מכרה כ- 90,600 חבילות שגודלן 16 מטר על 16 מטר, ומכירן עומד על מחיר שווה ערך ל- 14,440 דולר ליחידה.

חברות מותגים גדולות ומשקיעים זורמים לשוק ההשקעות הרווחי במטאברס, בתקווה להיכנס לקומת הקרקע של מנהטן או מונקו הדיגיטלית הבאה. ערך הקרקע במטאוורס ייקבע לפי מה שהבעלים יעשו עם נכס - כמו עיצוב אטרקציה פופולרית, מוזיאון או תכונה - ולא לפי המיקום, ניתן להשתגר לכל מקום שתרצו בעולם המשחק כך שהמיקום לא כל כך חשוב.

עם זאת ישנם משקיעים שאומרים שבדיוק כמו בעולם האמיתי, מיקום במטאברס הוא הכל כשזה מגיע לנדל"ן ולכן חלקות אדמה שקנו חברות או מובילי דעה כגון סנופ דוג ב-Sandbox גורמות לעליית מחירי הנדלן באדמות שסביבם.

אנדרו קיגל, מנכ"ל Tokens.com שבסיסה בטורונטו, גייס לאחרונה קרן של 16 מיליון דולר להשקעה בנדל"ן ב- metaverse, שכמעט כולו הוקצו לרכישת קרקעות והעסקת עובדים, לאחרונה הוציאה החברה 2.4 מיליון דולר עבור קרקע ברובע האופנה של Decentraland, שם החברה מתכננת לארח אירועי אופנה וחנויות קמעונאיות.

קיגל אמר שהוא עומד להכריז על עסקאות עם שני מותגי הלבשה בצפון אמריקה שבהם הוא שוכר שטח בנכס שלו כדי לפתח חלונות ראווה או חוויות. קיגל אמר שההזדמנות האמיתית ב-metaverse land היא מסחרית - השכרת שטחים ואירוח אירועים לחברות המעוניינות לפרסם לקהל דיגיטלי צעיר יותר. הוא אמר שהוא מנהל שיחות עם חברות רואי חשבון, בנקי השקעות, פודקאסטים וקרנות נאמנות כדי לבנות נוכחות במטא-וורס.

"אנחנו אפילו מדברים עם חברות על הצבת שלטי חוצות דיגיטליים בחדרי ישיבות וירטואליים שבהם אנשים יכולים להיפגש", אמר.

Tokens.com רכשה 12 נכסים על קו המים בסומניום שלדעתה יעלו בערכם בגלל המחסור והמשיכה החזותית שלו, אמר קיגל.

לסיכום:
ישנם הרבה אנשים שבגלל פער הדורות מתקשים לייחס ערך לנכסים דיגיטליים כי הם פשוט לט מבינים איך אפשר לתת ערך למשהו שלא ניתן להחזיק או שאין לו משקל אבל לדור הצעיר אין שום בעיה אם זה.

לדור הצעיר כבר ברור שממש כמו עם מטבעות דיגיטלים ו- NFTs, טכנולוגיית הבלוקצ'יין מאפשרת למוצרים דיגיטלים להיות בעלי ערך כנכסים אמיתים שניתן לסחור בהם ולהחזיק בהם כנכסים.

​​​​​​​

המטאברס של מחר זה הביטקוין של אתמול, הזמן להשקיע זה עכשיו. לקבלת מידע מנציג השאירו פרטים:

עמית קיסר

מייסד,עורך וכותב התוכן של אתר מציאות מדומה ישראל בעברית ובאנגלית, חי ונושם את עולם המטווארס משנת 2013 . מומחה השקעות במטווארס, מציאות מדומה, מציאות רבודה ומטבעות וירטואלים.

אולי גם יעניין אתכם:
איך מתחילים לצפות בסרטי מציאות מדומה ולשחק במשחק סקס למבוגרים המדריך המלא
היכן ניתן לרכוש ערכה מלאה למבוגרים כולל הדרכה ? צרו קשר
בעלי עסקים בתחום מוצרי ארוטיקה או שירותי מין ? רוצים לשדרג את העסק שלכם ? מוזמנים ליצור איתנו קשר.
שיעורים ולווי ברכישת נכסים במטווארס
שיעורים ולווי ברכישת מטבעות דיגיטלים


מומלץ להירשם לבלוג שלנו לחדשות ועדכונים וגם לעקוב אחרינו גם ברשתות החברתיות:

לערוץ היוטיוב שלנו

לערוץ הטיקטוק שלנו

לעמוד הפייסבוק שלנו

לעמוד האינסטגרם שלנו

לעמוד הטוייטר שלנו 

לעמוד הלינקדאין שלנו

חזרה לעמוד החדשות הראשי​


​​​​​​​

Coi בניית אתרים
0
דף הבית טלפון פייסבוק