הקמת מרחבי למידה למציאות מדומה

הקמת מרחבי למידה למציאות מדומה

בשנים האחרונות עוד ועוד מחקרים מגלים את הפוטנציאל הטמון בשימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה (VR) בשלבי ההערכה, הטיפול והשיקום. ולכן מקימים מרחבי למידה או הדרכה למציאות מדומה, היכולת ליצור סביבה שתאפשר למטופל לעסוק במשימות משמעותיות ותכליתיות, היא חלק חשוב מאוד מהשיקום.
 

מרחבי למידה למציאות מדומה בטיפול מאפשר שיפור טווחי תנועה, הורדת טונוס, שיפור שווי משקל וקואורדינציה.
שיטת טיפול זו מתבצעת בפיזיותרפיה וריפוי בעיסוק למטרות שיפור תפקודי וניידות.
 

כמה מהיתרונות הבולטים של מרחבי למידה מציאות מדומה הם: אפשרות לתרגול משימות בסביבה בטוחה (ללא הסכנות הטמונות בסביבה האמיתית), המטפל יכול להתאים את רמת הקושי למטופל, ניתן משוב מיידי ועוד.

הקמת מרחבי למידה למציאות מדומה מציע בדיקה, אימון ותרגול בסביבה מורכבת של שלושה מימדיםתלת מימד, אינטראקציות חכמה ותיעוד התפקוד בשלביו השונים של הטיפול.
 

בעבר עשו שימוש במשחקים כגון: ה- EYE TOY פועל על Play Station 2, אשר מאפשר להגיב לגירויים מדומים שמוצגים על טלויזיה בעזרת איברי גוף שונים. המשתמש יושב או עומד מול הטלויזיה כשמצלמה קטנה המוצבת מעל הטלוויזיה, מצלמת אותו ומקרינה את דמותו לתוך הסביבה המדומה.

כל דיסק המכיל 12 משחקים שונים שניתן לדרג לפי דרגת קושי, מספק גירוי ויזואלי ושמיעתי ומאפשר עבודה על מרכיבים שונים: כגון עבודה בילטרלית, עבודה על טווחי תנועה, חיזוק שרירים, עבודה על שיווי משקל ויציבה בעמידה, עבודה קוגנטיבית על דימוי גוף, כיווניות.
בהתאם לכך מתאפשרת עבודה עם אוכלוסיות בעלות פגיעות שונות כגון פגיעות נוירולוגיות, פגיעות אורתופדיות, פגיעות ראש ועוד.

היתרונות הבולטים של הקמת מרחבי למידה למציאות מדומה הם בהנאה ובסיפוק שחווה המטופל ובאפשרויות הרבות שהמערכת מציעה. המערכת קלה ופשוטה להפעלה ולשימוש, אין צורך בידיעת השפה, ניתן לעבוד איתה בכל מקום (על ידי חיבור המכשיר לטלוויזיה למשל) והיא מוצלחת במיוחד בתהליך שיקומי ארוך, בהיותה תורמת לתחושת מסוגלות עצמית (אני מתרגל עם משחק מסחרי ולא "אמצעי טיפולי") ומעניקה מוטיבציה גבוהה בתהליך השיקומי.

האתר נבנה ע"י
שמיים קידום אתרים
תפריט דף הבית טלפוןwazeפייסבוק