HoloLens ו-Magic Leap: היתרונות והחסרונות של כל אחת
מציאות רבודה (AR) היא טכנולוגיה המשלבת נתונים ויזואליים ממוחשבים עם המציאות הפיזי. זה יכול להיעשות באמצעות משקפיים, מחשבים ניידים או אפילו טלפונים סלולריים. AR יש פוטנציאל לשנות את הדרך שבה אנו עובדים, לומדים ומתקשרים.
ישנם סוגים רבים ושונים של אפליקציות AR. כמה דוגמאות פופולריות כוללות:
- משחקים: AR יכול לשמש כדי ליצור משחקים אינטראקטיביים ומרתקים. לדוגמה, ניתן להשתמש בו כדי ליצור משחקים שבהם משתמשים יכולים לירות במטרות וירטואליות או להילחם באויבים וירטואליים.
- הכשרה: AR יכול לשמש כדי לספק הכשרה מציאותית ומרתקת. לדוגמה, ניתן להשתמש בו כדי ללמד אנשים כיצד להשתמש במכשור, לבצע פרוצדורות רפואיות או לבצע משימות בטוחות.
- חינוך: AR יכול לשמש כדי להפוך את הלמידה למציאותית ומעניינת יותר. לדוגמה, ניתן להשתמש בו כדי ליצור סימולציות של מקומות היסטוריים, אירועים או תופעות.
- תצוגה: AR יכול לשמש כדי להציג מידע בצורה אינטראקטיבית ומרתקת. לדוגמה, ניתן להשתמש בו כדי להציג מפות, נתונים פיננסיים או אפילו יצירות אמנות.
AR היא טכנולוגיה מתפתחת במהירות, והיא צפויה להפוך ליותר ויותר פופולרית בשנים הקרובות. יש לה פוטנציאל לשנות את הדרך שבה אנו חיים, עובדים ומשחקים.
להלן כמה טיפים לשימוש ב-AR:
- השתמש ב-AR במקומות בטוחים. חשוב להשתמש ב-AR במקומות בטוחים, כגון בבית או במשרד. אין להשתמש ב-AR בזמן נהיגה, רכיבה על אופניים או פעילויות אחרות הדורשות תשומת לב מלאה.
- השתמש ב-AR במהלך היום. AR עובדת בצורה הטובה ביותר במהלך היום, כאשר יש הרבה אור. אין להשתמש ב-AR בלילה, כאשר קשה לראות את התמונות.
- השתמש ב-AR עם ילדים בפיקוח. חשוב להשתמש ב-AR עם ילדים בפיקוח. ילדים עשויים להיות מבולבלים או מפוחדים מהתמונות הווירטואליות, ולכן חשוב להיות שם כדי לעזור להם.
- השתמש ב-AR בצורה בטוחה ובאחראית. חשוב להשתמש ב-AR בצורה בטוחה ובאחראית. אל תשתמש ב-AR כדי לפגוע בעצמך או באחרים.
augmented reality (AR) זולגות לזרם המרכזי בעולם. הכל הודות באופן חלקי, ל-ARKit ול-ARCore שפרצו בשנת 2018.
פרסומם הפך את הסמארטפונים העכשוויים, בבעלותם של מיליוני משתמשי אפל ואנדרואיד, למכשירים בעלי יכולות augmented reality. בתוך מספר שבועות קצר, כמה מהאפליקציות המדוברות ביותר בחנות היישומים של אפל היו אפליקציות AR.
בזמן שישנם בוודאות כמה סיבות טובות בעבור augmented reality נייד, המציאות העתידית נמצאת ב-augmented reality שמתלבש על הראש.
אנחנו נראה את זה קורה בשנה הבאה ונצטרך להמתין שיצרני החומרה וחוק מור, יעשו את העבודה שלהם במזעור הטכנולוגיה הדרושה ל- AR HDMs.
בינתיים יש לנו סוגים ראשונים של ערכות AR שמורכבות על הראש, , אבל הם מציעים חלק מהפונקציונליות שהמשתמשים רוצים. עם כל זאת, מאחר שרוב המכשירים האלה מיועדים בעיקר למפתחי תוכנה, בקרוב למשקפי המציאות רבודה יהיו מספיק אפליקציות ותכנות על מנת להפוך את הטכנולוגיה למיין סטרים. אז אם אתם מאלה שאוהבים להוביל שינוים ואתם לא מפתחי תוכנה, אז תדעו לכם, שזה מדהים.
אחרי שכל זה נלקח בחשבון, אנחנו ננתח את ההבדלים המשמעותיים בין רוב ערכות הראש המוכרות שיש בשוק: מייקרוסופט 2 HoloLens, ה-Meta 3, וה-מג'יק ליפ : בחירת היצרן
HoloLens - הולולנס
מייקרוסופט HoloLens, ללא ספק ערכת המציאות רבודה היא מהטובות בשוק. הסטטוס הגבוה קשור כנראה למאמצי השיווק של מייקרוסופט, או שזה קשור לעובדה הפשוטה שרק מתחרה אחד באמת מאיים אליהם (מג'יק ליפ). בלי קשר, מייקרוסופט לקחה צעד ענק כבר בשנת 2015 לתוך העולם של מחשוב מרחבי עם 1 HoloLens.
Hololens היא הערכה הראשונה בה המשקפיים מקרינות שנראות מציאותיות. בעזרת אוסף של חיישנים ומצלמות, ה-HoloLens סורקת את המרחב מסביב למשתמש ללא הרף ומעדכנות רשת תלת ממדית של האזור מה שמכונה מפה מרחבית.
המפה המרחבית מאפשרת ל-HoloLens לתקשר עם העולם בדרכים שלא נראו לפני כן, אובייקטים וירטואלים יכולים להתנגש בציאות בצורה שנדמה שהאובייקט קפץ מהספה או משולחן העבודה של המשתמש.
יישום נוסף של המפה המרחבית הוא קליטה. לדוגמה, אם מיפיתם את הבית שלכם נכון, ואתם מקפיצים כדור וירטואלי מהקיר, הוא יכול להתגלגל ולעלם לתוך המטבח, כמו במציאות (IRL).
מקור הקלט העיקרי עבור ה-HoloLens הוא מחווה ושליטה קולית. בעוד שניתן להשתמש במספר התקני בלוטות' כמו מקלדות, עכבר ושלטים למשחקים בערכת הראש, ל-HoloLens יש ממשק שונה לחלוטין ממה שהורגלנו מעולם המסכים השטוחים.
על אף שבליבתו יש מערכת הפעלה Windows 10, ממשק המשתמש מאפשר לאייקונים שנראים כמו חלונות להיות ממוקמים בכל מקום מסביב למרחב התלת ממדי. אז כפי ששומרים את האייקון של המשחק של PlayerUnkown BattleGround בפינה הימנית העליונה של שולחן עבודה טיפוסי, עם HoloLens לדוגמה, אפשר לשמור את האייקון של-Word מרחף מעל שולחן האוכל שלכם.
מומלץ: משחק רשת רב המשתתפים של HoloLens שמאפשר לכם להלחם נגד משתתפים מכל העולם בעזרת מכוניות וירטואליות.
החומרה שמניעה את המכשיר כוללת 3 מעבדי אטום של הינטל, בנוסף מעבד מותאם אשר תוכנן להתמודד עם קלט מערך החיישנים שנקרא HPU (יחידת עיבוד הולוגרפית).
מיקרוסופט השיגה דבר אחד במהירות אפנתית: בנייתה המוצלחת של מערכת אקולוגית שנקראת Windows Mixed Reality. הגרסה המיוחדת של Windows 10 תוכננה לשלב בין חווית VR ל- AR עם Windows 10 כמערכת הפעלה.
עם השחרור של- HoloLens 2, אוסף של פתרונות תוכנה מהוקצעים עשו את דרכם לחנויות של Windows. מעניין יהיה לראות מי ינצח בתחרות הזאת.
Meta 3
Meta, חברה שממוקמת בעמק הסיליקון, הפציעה ב- 2013 על גבי ההצלחה של הקמפיין של Kickstarter. אחרי שהשיקו את הגרסה הראשונה של המוצר שלהם בסוף שנת 2014, ולאחר שהשיגו מימון, החברה הכריזה על גרסת ההמשך לערכת הראש, ה-Meta 2, בפברואר 2016. בחודשים האחרונים (סוף 2017), מפתחים החלו לקבל את המוצר.
לא כמו מיקרוסופט HoloLens או ה- Magic Leap One : גרסת היוצר, ה-Meta 3 היא ערכת ראש עם תחנת עגינה. זה אומר שצריך חיבור למחשב בכדי שהערכה תעבוד והיא נועדה לשימוש יחד עם תחנת עגינה, בלי היכולת להסתובב עם הערכה בסביבת העולם האמתי. עוצבה במיומנות סביב הרעיון של החלפת מסכים דו ממדיים, ה-Meta 3 מתחברת לתוך יציאת וידאו במחשב, עם חיישני קלט ועיבוד תמונה שמטופלים על ידי מעבדי חיבור המחשב.
לאחר השוק הראשוני מגודל המכשיר כשמלבישים אותה על הראש (זה גדול), מיד שמים לב לשדה הראייה העצום שהוא כנראה פי שלושה גדול יותר מה- HoloLens. ויש משהו נחמד מאוד בתמונה. אך לפעמים זה גם כן כבוי.
על ידי שימוש במערכת חצי עגולה גדולה עם חיבור אופטי, מסתבר שהוא מפיק תמונה נקייה יותר מה- HoloLens יחד עם ה-FOV הרחב. בגלל הנקודה האחרונה, , כשאני משתמש ב-Meta 3 עבורי אני מוצא את עצמי נאבק למצוא פוקוס ולקבע אותו.
כמו ה- HoloLens, ה- Meta 2 מציע אוסף של חיישנים ואת היכולת ליצור מפה של הסביבה שמאפשרת אינטראקציה עם העולם האמתי. זה כולל שימוש במחוות לשליטה בתכונות ה-AR .בנוסף קיימת ב- Meta 2 אופציה למחווה של תפוס והחזק ,מה שמאפשר למשתמש להזיז חפצים וריטואלים בסביבה טבעית. בכל אופן, הפונקציונליות של התפיסה הראשונית היא חסרת עקביות.
יש טיעון תקף סביב הרעיון שהמכשיר קשור בחוט,לכן אי אפשר להשוות את ה-Meta 2 ל-HoloLens או ל-Magic Leap. אבל באופן מסוים, קטגורית המוצר מותרת בשל מספר נמוך של מכשירים בשוק. בזמן שהשוק מתמלא, המכשירים האלה יוכנסו למשבצת משלהם בתת קטגוריה. במילים אחרות,נכון לעכשיו כל עוד יש ערכות ראש אלקטרוניות, הן ישוו.
Magic Leap - מג'יק ליפ
חברת מג'יק ליפ מציגה בפנינו משקפי AR מג'יק ליפ, שעונה לשם Magic Lepa one: :גרסת היוצר.
ערכת הראש הזאת טרם זמינה בכל העולם.
ניקח את מה שאנחנו יודעים בכל הקשור למה שיש למג'יק ליפ להציע בהשוואה ל- HoloLens ול-Meta 2 ונשים את ההשוואה בהקשר הנכון.
במובנים מסוימים, ה- מג'יק ליפ אחד הוא הגשר בין ה-HoloLens וה- Meta 2. משקפי מציאות מדומה קטנות שמחוברת לכבול דקיק באופן שונה מה-Meta 2. המשקפיים מגיעות עם כבל מחבר HMD למחשב קטן שמורכב על הירך ומטפל בנתונים העיקריים ובעיבוד הגרפי. למרות שהקונצנזוס בסביבת המשרדים של Next Reality , הוא שהנושא לא מטרד).
הבחירה של החברה, בין המוח המחובר לחוט של ה- מג'יק ליפ אחד ושדות האור עבור אופטיקה עיניים קרובות, ערכת ראש קטנה יותר מה- 2 HoloLens ומה- Meta 3. כתוצאה מכך, המכשיר נראה מצוין. לעומת גודלם של המכשירים של המתחרים ה- Magic Leap קרוב בגודלו לזוג משקפיים.
שלא כמו ה-HoloLens וה- Meta 2, ה- מג'יק ליפ אחד לא מתאים את עצמו ישירות לאנשים שלובשים עדשות מתקנות. בעוד שזה לא אפשרי שהיחידה תתאים לעדשות עם מרשם שהמשתמש זקוק,גם ה- HoloLens וגם ה- Meta 2 מותירות שימוש במשקפיים ישירות מהקופסה.
זה נראה כמו עניין חשוב מאחר וכ-75% מהאוכלוסייה הבוגרת בארה"ב משתמשים בעדשות מתקנות.
עומק השדות,יישום נוסף שמגיע כתוצאה מההחלטה של מג'יק ליפ אחד להשתמש בשדות אור לאופטיקה, משהו שחסר נואשות ב-HoloLens וב-Meta 2. היכולת לטשטש ולשים פוקוס על אובייקטים וירטואליים יאפשר נוכחות יתר בעולמנו כאשר משתמשים במכשיר.
כבר היום חיישנים עם מעקב עיניים נכנסים לשימוש מדובר בסוג של חיישן שיגרום לשינוי משמעותי בעתיד הממש קרוב. היכולת לשלוט על המכשירים שלכם עם העיניים יהווה שינוי גדול לאלו שהתעייפו מהשימוש במשך שעות בידיים וזרועות על מנת שיוכלו לשלוט בממשק ה-augmented reality פשוט בעזרת מחוות.
התחום של מציאות רבודה עובר מהפכה מתמדת, והחדשנות בו מתרחשת בקצב מסחרר.
הנה כמה מההיבטים הבולטים ביותר שהתחדשו בשנים האחרונות:
- שיפור משמעותי בחומרה:
- סמארטפונים: המצלמות, המעבדים וחיישנים בסמארטפונים המודרניים מאפשרים חוויות AR עשירות ומפורטות יותר.
- משקפי AR: מגוון רחב יותר של משקפי AR זמינים בשוק, עם שיפורים משמעותיים באיכות התמונה, שדה הראייה ועיצוב.
- פלטפורמות AR מתקדמות:
- ARKit ו-ARCore: פלטפורמות אלו של אפל וגוגל, בהתאמה, ממשיכות להתפתח ולהציע תכונות חדשות כמו תמיכה במכשירים נוספים, שיפורים במעקב תנועה ואפקטים מורכבים יותר.
- יישומים תעשייתיים:
- תחזוקה מרחוק: AR משמשת כלי חיוני לתחזוקה מרחוק, המאפשרת למומחים לסייע לטכנאים בשטח בזמן אמת.
- עיצוב ותכנון: מעצבים ומהנדסים משתמשים ב-AR כדי לחזות כיצד מוצרים ייראו ויפעלו לפני הייצור בפועל.
- משחקים ובידור:
- חוויה אימרסיבית: משחקי AR מציעים חוויות משחק אינטראקטיביות ומעניינות יותר, המשלבות את העולם הווירטואלי עם הסביבה הפיזית.
- אינטגרציה עם בינה מלאכותית:
- זיהוי אובייקטים מתקדם: בינה מלאכותית מאפשרת ל-AR לזהות אובייקטים בצורה מדויקת יותר, מה שמוביל לחוויות AR מותאמות אישית.
- יצירת תכנים דינמיים: בינה מלאכותית יכולה ליצור תכנים וירטואליים דינמיים בזמן אמת, מה שהופך את חוויות ה-AR למגוונות יותר.
- ה-Metaverse:
- AR כחלק מה-Metaverse: AR משמשת כאבן בניין חשובה במימוש החזון של ה-Metaverse, שבו העולם הווירטואלי והפיזי מתמזגים.
מה עוד צפוי לנו בעתיד?
- פופולאריות גוברת: AR צפויה להפוך לטכנולוגיה נפוצה יותר בחיי היום-יום, עם יישומים בתחומים מגוונים כמו חינוך, רפואה ושיווק.
- חומרה זולה ונגישה יותר: מחירי משקפי AR צפויים לרדת, מה שהופך את הטכנולוגיה לנגישה לקהל רחב יותר.
- חוויה מציאותית יותר: שיפורים בטכנולוגיות תצוגה, מעקב תנועה והבנת סביבה יובילו לחוויות AR מציאותיות ומעורבות יותר.
- אינטגרציה עם מכשירים לבישים: AR תשולב עם מכשירים לבישים אחרים, כמו שעונים חכמים ועוזרים קוליים, כדי לספק חוויה מקיפה יותר.
לסיכום, תחום ה-AR נמצא בצמיחה מתמדת, והפוטנציאל שלו הוא עצום. הטכנולוגיה הזו צפויה לשנות את הדרך שבה אנו מתקשרים, עובדים ולומדים.
אולי גם יעניין אתכם:
מציאות מדומה: העתיד של הגיל השלישי
דוגמאות מרתקות לשימוש במציאות רבודה (AR) בבתי חולים מודרניים
בית החולים רמב"ם יבצע ניתוחים בעזרת מציאות מדומה
מומלץ להירשם לבלוג שלנו לחדשות ועדכונים וגם לעקוב אחרינו גם ברשתות החברתיות:
לערוץ היוטיוב שלנו
לערוץ הטיקטוק שלנו
לעמוד הפייסבוק שלנו
לעמוד האינסטגרם שלנו
לעמוד הטוייטר שלנו
לעמוד הלינקדאין שלנו