נכסים דיגיטליים המדריך המלא

אם נכנסתם למדריך הזה, ודאי שמעתם את המושג נכס דיגיטלי. בחרנו לכתוב עבורכם מדריך מקיף וארוך בו יפורט כל המידע שאתם צריכים לדעת על העולם הזה שנקרא נכסים דיגיטליים. אם עד לפני כמה שנים נכסים היו קיימים רק בעולם הנדל“ן, היום בעידן שכולו מתנהל אונליין בדיגיטל, עולם של כאן ועכשיו אם עושים את זה חכם, מתוכנן, על בסיס אסטרטגיה, למעשה כל אחד ואחת מכם יכול להנות מהכנסה פסיבית חודשית. אנשים מחפשים להגדיל את ההכנסה שלהם, אנשים רוצים לשנות את המצב האקונומי שלהם ואם בעולם הנדל“ן זה מאוד קשה עד לעתים אפילו בלתי אפשרי, בעולם הדיגיטלי זה אפשרי ובגדול! כל אחד יכול לעשות את זה.

דמיינו לעצמכם שאתם עובדים בעבודה הרגילה שלכם, החיים ממשיכים כרגיל אבל מהצד יש לכם מכונה משומנת שלא מפסיקה לעבוד בשבילכם. מכונה שמייצרת עבורכם כסף. הכסף יכול להיות מיוצר עכשיו, עוד שעה, בערב, בבוקר, באמצע הלילה, באנגליה או בצרפת, בחגים ובשבתות. כן כן. גם כשאתם יושבים רגל על רגל בפרגולה המדהימה שלכם על כוס קפה או ארוחה טובה, המכונה הזו ממשיכה לעבוד בשבילכם.

במדריך הבא נציג בפניכם את כל מה שצריך לדעת על נכסים דיגיטליים ונענה על שאלות כמו מה זה נכס דיגיטלי, אילו נכסים מניבים יותר כסף, איך מקימים נכס דיגיטלי בשלבים, איך זה עובד בפועל, כמה זה אמור לעלות ועוד. אז קדימה. המדריך לנכסים דיגיטליים מתחילים עכשיו.

מה זה  בכלל נכס דיגיטלי?
נכס דיגיטלי הוא בעצם כינוי לכל פלטפורמה דיגיטלית שנמצאת באינטרנט וניתן לעשות ממנה מוניטיזציה כלומר לייצר ממנה כסף. הנכס הדיגיטלי הכי מוכר והכי פופולארי הוא אתר אינטרנט אבל זה יכול להיות גם ערוץ יוטיוב, עמוד פייסבוק, פורום מתוחזק, פורטל, חנות מסחר ועוד. כדי להמחיש את הפוטנציאל הכלכלי האדיר שקיים בנכסים דיגיטליים ולצורך המחשה נתחיל מהדוגמא של אתר אינטרנט. אנשים רבים שעדיין לא נמצאים בעולם הזה של נכסים דיגיטליים, רשת אינטרנט ורשתות חברתיות ורק רואים אחרים עושים את זה לא באמת מבינים איך אפשר לעשות מזה כסף. הרי לשם כך התכנסנו. אז הנה כמה מהמודלים המרכזיים שבאמצעותם ניתן לייצר כסף:

אתר עסקי – אתר שמייצג עסק כזה או אחר. לא משנה איזה שירות אתם יכולים לספק ולהעביר הלאה, אתר תדמית מקצועי יכול להניב לכם כסף. אם אתם צלמים, מעצבים גרפיים, נותני שירותי כתיבה, מנהלי סושייל, מקדמי אתרים, מנעולנים או מדריכי פילטיס זה לא משנה. אתר יכול להוביל לכך שהעסק שלכם יקבל לידים על בסיס יומי קבוע וככה בעצם תשיגו לקוחות חדשים. העניין הוא שזו השיטה המסורתית. הישנה. כשאנחנו מדברים היום על נכסים דיגיטליים אנחנו מדברים על זה בהקשר של הכנסה פסיבית. ממש כאילו רכשנו דירה להשקעה והדירה הזו מכניסה לנו כל חודש כמו שעון כסף. אנחנו רוצים משהו שעובד בשבילנו.

שיווק שותפים – הפלטפורמה הזו בעצם מספקת לנו אפשרויות שהן כמעט בלתי מוגבלויות. זה נקרא גם AffiliateMarketing. בשיטה הזו אנחנו יכולים לשווק גם מוצרים פיזיים של אחרים אם ניקח בתור דוגמא את אמזון, גם מוצרים דיגיטליים כמו קורס או סדנא אונליין (נכנס חזק מאוד מאז התפרצה מגיפת הקורונה), תוכנות אונליין ועוד. כדי לעשות את זה אתם צריכים להצטרף לתכנית הנקראית שיווק שותפים או לפעול ישירות מול בעל אתר ולסגור איתו עסקה. כאמור, ניתן לעשות זאת באמצעות פניה לפלטפורמה שהיא כבר קיימת והדוגמא הקלאסית לזה היא אמזון. ברגע שבחרתם פלטפורמה אתם צריכים להירשם בה כמשווקים, לבחור מוצרים שמעניין אתכם להעביר הלאה, כלומר למכור ולשלב קישורים למוצרים באתר. הקישורים האלה מגיעים עם סוג של מזהה ייחודי לכם, כלומר ה- ID שלכם. רק כאשר מישהו הגיע דרך הקישור שלכם וביצע רכישה דרך ה- ID, אתם תתוגמלו באמצעות ההמרה שאותו גולש ביצע. ככה שיווק שותפים עובד ברמה הכי בסיסית ופשוטה. כאמור, אם עושים את זה נכון, מתוכנן, חכם אפשר לעשות מזה הרבה מאוד כסף. כמובן שבונסף אתם צריכים לדאוג שאנשים יגיעו לנכס שלכם ואת זה אפשר לעשות בכל מיני דרכים כמו קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן, רשתות חברתיות, קמפיינים, ניוזלטרים ועוד.

הקמת אתר נישתי – הדרך השלישית להקים נכס דיגיטלי או אם תרצו נדל“ן דיגיטלי היא להקים אתר בתחום מסוים בו אתם רואים פוטנציאל עסקי. בשלב הבא תצטרכו כמובן לקדם את האתר הזה וברגע שהוא מתחיל להביא לכם תנועה או בשפה האינטרנטית טראפיק או לידים אתם יכולים להשכיר את האתר הזה לגורם שלישי. קחו לדוגמא מקדמים ובוני אתרים שמקימים כל הזמן ללא הפסקה אתרים בשלל תחומים על תשתית או כמה תשתיות. אלה יכול להיות אתרים בתחומים של בעלי מקצוע, אלה יכול להיות אתרים העוסקים במצבות, באירועים, בפירוק רכבים, עיצוב בתים, תיירות או כל תחום אחר שאתם מדמיינים. ברגע שהאתרים האלה מקודמים ותופסים תנועה הוא מביא לאותו אדם שישכיר את האתר מכם הרבה מאוד טלפונים. הרבה מאוד טלפונים זה אומר הרבה מאוד לקוחות שמביעים עניין והרבה מאוד לקוחות שמביעים עניין זה אומר הרבה סגירת עסקאות. הרבה עסקאות = הרבה כסף. כל הצדדים מרוויחים. בעל המקצוע שמשכיר מכם את האתר מקבל פניות ואתם רק צריכים להמשיך לתחזק את האתר, להכניס בו תכנים, לקדם אותו קצת וזהו.
נכס דיגיטלי יכול להיות עוד המון דברים בין אם זה ערוץ יוטיוב, עמוד עסקי בפייסבוק, פרופיל אינסטגרם ועוד.

למה אני בכלל רוצה לבנות נכס דיגיטלי?
כל אחד והסיבות שלו. זה יכול להיות מצורך של חופש כלכלי, בשביל לדאוג לעתיד הילדים שלנו, לפנסיה, לקנות בית או לעבור דירה אבל בגדול רוב התשובות מתכנסות לעולם אחד – כסף. כן. זה לא בדיחה. יש המון אנשים שעושים מזה כסף והרבה ממנו. במהלך 2019 התקיים מחקר שהעריך את השוק הזה שנקרא נכסים דיגיטליים ב-3.4 מליארד דולר. הצפי הוא לגדול ביותר מפי שתיים עד שנת 2025.

אז איך אפשר להקים נכס דיגיטלי?
כמו כל דבר שמניב כסף והרבה ממנו אנחנו לא סתם קמים יום בהיר אחד ומקימים נכס דיגיטלי. אנחנו עושים את זה בשלבים!

שלב א‘- מחקר שוק
בשלב הראשון יהיה עלינו לבצע מחקר שוק ולזהות תחומים ומיקומים שיש להם ביקושים. זה יכול להיות רופא שיניים בקליפורניה, בונה מדרגות עץ בבאר שבע, שיפוץ מטבחים בלוס אנג‘לס או מעצבת בגדי יוגה בתל אביב. כלומר, אנחנו חוקרים ורואים איפה הביקושים נמצאים ומה בדיוק אנשים מחפשים בכמויות. לאחר שבחרנו תחום מסוים שיש לו פוטנציאל עסקי מאוד גדול אנחנו בודקים עסקאות ממוצעות ומנסים להכיר כמה שיותר לעומק את הקהל של אותו תחום. מה הקהל הזה אוהב, מה הקהל הזה שונא, מה הקהל הזה מחפש כשהוא מזמין בעל מקצוע אליו הבית או מבצע רכישה על דבר מסוים, בקיצור כל מה שאפשר לדעת על אותו קהל ואותו תחום.

לסיכום שלב א‘:
בדיקת השוק – איפה יש ביקושים
נתונים כספיים ועסקאות ממוצעות
הכרת קהל יעד – מה אנשים מחפשים בתחום הזה
שלב ב‘ – הקמת אתר אינטרנט וקידומו
כאן מתחילה העבודה הקשה. אמנם לבנות אתר אינטרנט זה לא סיפור כזה גדול אבל מה שכן לוקח הרבה זמן, הרבה השקעה והכי חשוב הרבה ידע זה לקדם את האתר הזה בגוגל. המטרה שלנו היא בעצם להקים אתר מדהים ביופיו, לקדם אותו בגוגל ולהביא אותו לעמוד הראשון בגוגל כדי שהאתר שלנו יתחיל להביא לנו לידים. ברגע שהאתר מתחיל לעבוד אנחנו רואים שיש טראפיק, שיש לידים ואז אנחנו פונים לבעלי עסקים (זה יכול להיות בארץ וזה יכול להיות בחו“ל) .

סיכום שלב ב‘
בניית אתר וקידומו בפול פאוור בגוגל.

שלב ג‘ – השכרת האתר לגורם שלישי

נכסים דיגיטליים רווחיים
בשלב הבא אנחנו משכירים את האתר שלנו בשכירות חודשית קבועה לבעל מקצוע חיצוני. ככה זה עובד. אפשר להתחיל עם כמה לידים או עם חודש ניסיון ואז זה מתחיל לרוץ. כלומר אותו בעל מקצוע מבין שבמקום לשלם אלפי שקלים או אם תרצו אלפי דולרים בהקמת אתר, בעיצוב שלו ובהתאמת האתר לקהל היעד שלו הוא פשוט יכול לשלם סכום חודשי קבוע ולקבל אתר משלו בלי לעשות שום דבר. הלידים האלה שווים הרבה מאוד כסף.

בחירת נישה לנכס דיגיטלי רוחבית או נישתית?
אם אתם עומדים להקים את הנכס הדיגיטלי הראשון שלכם הפסקה הבאה היא בדיוק בשבילכם. אחת השאלות היותר נפוצות שאנשים שרוצים להקים נכסים דיגיטליים או לבנות אתר אינטרנט ולהפוך אותו לנכס דיגיטלי היא האם לבנות אתר רוחבי גדול בתחום מסוים או שעליהם להתמקד באתר נישתי ספציפי? לצורך הדוגמא האם אני צריך לבנות אתר העוסק במכירת ציוד לספורט או שאני צריך להקים אתר שמוכר מזרני יוגה? האם אני צריך להקים אתר שמוכר חופשות בחו“ל או אתר שמוכר חבילות נופש לאיביזה?

אז חשוב קודם כל להבין ששתי האופציות הן מאוד טובות ויכולות להניב הרבה כסף. ההבדל בין השניים הוא שאחד מהם הולך לייצר לכם כסף יותר מהר והשני ייעצר בשלב כזה או אחר. אז יש לשתי האופציות לנכסים דיגיטליים הללו שמות:

AUTHORITY SITE- NICHE SITE
כמעט כל מי שמתעסק בתחום הזה חושב האם לבנות אתר כללי או אתר נישתי. בישראל זה קצת שונה מאשר בעולם משום שכאן אין הרבה אופציות לנישות כמו שיש במקומות אחרים בעולם. נפח החיפושים כאן הוא לא כל כך גדול בהשוואה לעולם הדיגיטלי באירופה או בארצות הברית ולכן בשלב מסוים אנחנו נגלה שאנחנו נעצרים. כלומר, אנחנו נגיע לסוג של תקרת זכוכית מאוד מהירה יחסית.

אז מה בכל זאת ההבדלים בין השניים?
התחום הרוחבי אין לו תקרת זכוכית ולא יגיע מצב שבו נגיד טוב, אנחנו לא יכולים להרוויח באתר כזה יותר כסף. מכיון שמדובר באתר רוחבי תמיד יהיה לי לאן לגדול. כלומר גם אם אני הולך על מכירה של מוצרי ספורט, תמיד אני אוכל לפתח את זה עוד ועוד, להכניס סדנאות, שיעורים והרצאות אונליין, לשלב בלוג, להכניס בעלי מקצוע כמו מדריכי יוגה, מדריכי קרוס פיט, פילטיס, תזונאיות, רופאים העוסקים בתחום הזה של סוכרת למשל או לחץ דם גבוה, בריאות, תפריטי תזונה בהתאמה אישית, מכירה של מוצרים הקשורים לעולם הזה – אין לזה סוף. זה עולם שלם ומלואו ויש 1001 כיוונם שאפשר לקחת אליהם את האתר שלנו.

כסף זמין או השקעה לטווח הארוך?
יחד עם זאת, בשונה מאתרי נישה באתרים רוחביים התחרות היא הרבה יותר קשה. אנחנו אמנם מתחרים באתרי נישה אבל כדי להיכנס לעמודים הראשונים בתחום רוחבי מסוים, זה יהיה הרבה יותר מאתגר ומן הסתם גם ייקח לנו הרבה יותר זמן. חשוב לזכור שאחרי שהזמן הזה עבר, אחרי שההשקעה כבר הושקעה כמובן שתעשו מזה גם כסף. אז צריך בעצם לשאול את עצמנו האם יש לנו את היכולת לחכות בסבלנות שהכסף יגיעו ותהליך הקידום יניב את עצמו, או שאנחנו מחפשים נכס דיגיטלי שיביא לנו כסף כאן ועכשיו אבל אולי גם יעצר בשלב מסוים.

בכל מקרה, לא משנה במה אתם בוחרים תמיד צריך ללכת לשלבים הקודמים של המדר יך, לבדוק את השוק, לבדוק את קהל היעד, להשוות בין מתחרים ורק אז לקבל החלטה.

ומה לגבי תחרות?
הכנסה מנכסים דיגיטלייםזה נכון שבאתרי נישה התוצאות מהירות יותר, אנחנו נתקדם הרבה יותר מהר, כמות התוכן היא קטנה יותר, כמות העמודים היא קטנה יותר ושם פחות או יותר האתר ימצא את עצמו. באתרי נישה חד משמעית התחרות היא הרבה פחות קשה בהשוואה לאתרים רוחביים. אתרים רוחביים לוקח הרבה יותר זמן להקים אותם (בממוצע שנה) לעומת אתרים נישתיים שלוקח לקדם אותו משהו כמו 3-4 חודשים. זה גם מאוד תלוי אם אנחנו פונים לקהל ישראל או לקהל בחו“ל.

כאן התחרות היא הרבה פחות גדולה. חשוב לזכור שהרבה יותר קל להמיר גולש ללקוח מליד באתרים רוחביים בהשוואה לאתרים נישתיים, שם המלאכה היא הרבה יותר קשה. כלומר יחסי ההמרה גבוהים יותר. שימו את עצמכם בנעלי הגולשים ותבינו למה. טיפ קטן מאיתנו: אם יש לכם תחביב שאתם הולכים איתו כבר הרבה שנים אחורה, בהחלט אתם יכולים לקחת את התחביב הזה שלכם ולהקים דרכו אתר. גם פה זה יכול להיות תחביב בעולם כללי כמו משחקי כדור וזה יכול להיות תחביב בעולם נישתי כמו סנוקר. זה יכול להיות עיצוב אופנה וזה יכול להיות עיצוב בגדי בלט לילדות בגילאים 3-10.

נכסים דיגיטיליים בואו נדבר תכלס, על כסף!
עד כאן הכל נשמע טוב ויפה. אני בודק את השוק, מקים אתר, מקדם אותו, משקיע ויאללה אני מרוויח מזה ביג טיים. יש לי נכס דיגיטלי. השאלה היא האם זה בכלל משתלם לי כלכלית? האם אני רוצה להשקיע את כל ההשקעה הזו? אז כמה כסף אני באמת יכול לעשות אם כבר יש לי אתר אינטרנט ואני מביא אליו גולשים? אז בואו נעשה סדר.

אז איך זה עובד מבחינה כספית?
בכל חודש אנשים שונים מחפשים ביטויים ומילים בכל מיני תחומים ומכל מיני עולמות. ממש כמוכם. ככה גוגל פועל וזה גם הכסף העיקרי של מנוע החיפוש הגדול בעולם. השאלה היא כמה אותם אנשים מחפשים ביטויים הרלוונטיים לאתר שלנו ולאן בעצם אנחנו יכולים לקחת את זה. ניקח בתור דוגמא אתר העוסק בתחום הבניה והשיפוצים כדי להבין איך זה ממש עובד.

​​​​​​​
כמה אנשים מחפשים ביטוי מסוים בתחום שבו האתר שלי עוסק?
השאלה הראשונה והכי חשובה שאנחנו רוצים בעצם לשאול את עצמנו היא כמה אנשים או יותר נכון כמה גולשים אנחנו יכולים להביא לאתר שלנו דרך איך לא? גוגל. נניח שיש משהו כמו 3,000 חיפושים בכל חודש של גולשים שמחפשים את הביטוי ”שיפוץ קומפלט“. כל חודש, 3,000 גולשים נכנסים לגוגל וכותבים את הביטוי הזה – שיפוץ קומפלט. את זה אנחנו יודעים לפי הכלים של גוגל בהתאם לנתונים של השנה האחרונה. בתרחיש הכי גרוע עלינו לשאול את עצמנו כמה גולשים יכנסו במידה והאתר שלי נמצא במקום הראשון בגוגל בביטוי ”שיפוץ קומפלט“.

איך אני ממיר את התנועה של האתר לאחוזים בגולשים?
 נניח שמתוך כל ה-3000 גולשים שרק 20% מהגולשים יכנסו לאתר שלי וכל השאר נכנסו למודעות, לתוצאות מפות, יוטיוב וכל מיני תוצאות אחרות שמופיעות במנוע החיפוש. כלומר 600 גולשים. זה גם יכול להיות פחות או יותר כמובן.

חשוב לזכור שברוב המקרים נצליח לקדם את האתר שלנו בעוד ביטויים באותו הנושא כלומר אם גולשים יחפשו ביטויים הקשורים לאותו נושא כמו למשל שיפוץ קומפלט מחירון, שיפוץ קומפלט  בתל אביב, שיפוץ קומפלט משרדים או שיפוץ קומפלט לדירה הם עדין יגיעו לעמוד הראשון של גוגל, שם האתר שלנו מופיע באותן תוצאות החיפוש ובאותם ביטויים.

איך אני ממיר את כמות הגולשים ללידים ואת הלידים לכסף?
אם מסתכלים על אותה כמות של גולשים שציינו -600 גולשים. 600 גולשים בלבד נכנסו לאתר שלנו עם הביטויים הללו. נניח שרק 5% מתוך כל ה-600 ישאירו את הפרטים שלהם שזה אומר 30 גולשים. שוב. תזכרו. הלכנו על המקרה הכי גרוע זוכרים? זה גם יכול להיות יותר מזה. יש לנו טופס יצירת קשר באתר שאומר: לפרטים ולקבלת הצעת מחיר על שיפוץ קומפלט דרך קבלן השאירו את הפרטים שלכם כאן ונחזור אליכם במהרה. כל אחד מהגולשים האלה, בממוצע ניתן למכור את הפניה הזו, את הליד הזה של השארת הפרטים במשהו כמו 60 ש“ח ואפילו יותר מזה. תעשו את החשבון : 60 ש“ח כפול 30 גולשים שפנו אלינו (במקרה הכי גרוע) והנה לכם 1,800 ש“ח רק מביטוי אחד.

אם נרחיב את החיפושים לעוד נושאים נגלה שמשהו כמו 2,000 גולשים בחודש מחפשים את הביטוי צביעת קירות. אם שוב נעשה את הראיה הפסימית ונלך רק על 20% שנכנסו לאתר שלנו מתוך כל ה-2,000 גולשים, כלומר 400 גולשים, מתוכם רק 5% שישאירו את הפרטים שלהם באתר שלנו כלומר אנחנו על 20 גולשים והנה לנו עוד  1,200 ש“ח. אז הצלחנו להכניס 3,000 ש“ח בחודש רק משני ביטויים בלבד. כמובן שזה מתרחב לעוד ועוד ביטויים באותו תחום של שיפוץ בתים, דירות ועסקים. דמיינו לעצמכם את הפוטנציאל האדיר שקיים כאן. זה נכון שיש תחומים שיכול לקחת לנו גם חצי שנה, שנה ואפילו יותר מזה כדי להגיע לעמוד הראשון בגוגל. אבל בלונג ראן ההחלטה בהחלט משתלמת. כמובן שזה ממש על קצה המזלג. תחשבו שמדובר בכסף קטן, איפה הקבלן שסגר את העסקה מאותו ליד? זה כבר הכסף היותר גדול וזו גם בעצם הסיבה שעוד ועוד בעלי עסקים בוחרים לבנות לעצמם נכסים דיגיטליים. כי זה פשוט עובד.

איך אני הופך את הנכס שלי לשלאגר כלכלי?
דמיינו לעצמכם שאתם פותחים חנות במדבר. מי יגיע לחנות? אף אחד נכון? מקסימום איזה נחשב יעשה שם סיבוב ויחזור חזרה למחילתו. כדי שיבואו אנשים לחנות שלנו ויקנו ממנה אנחנו צריכים – אנשים. לכן הדבר הכי חשוב שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בונים נכס דיגיטלי וזה לא משנה אם זו חנות מסחרית, בלוג, אתר תדמית או ערוץ ביוטיוב זה שאתם חייבם לייצר לנכס שלכם תנועה – טראפיק. ברשת האינטרנט יש שני סוגים של תנועה: תנועה אורגנית ותנועה ממומנת. תנועה אורגנית היא תנועה שמיוצרת בחינם. לעומת זאת, תנועה ממומנת היא תנועה שאנחנו משלמים עליה כסף לגוגל, לפייסבוק, ליוטיוב, לאינסטגרם וכדומה. בתנועה הממומנת אנחנו בוחרים את קהל היעד שיגיע לנכס שלנו. בתנועה אורגנית, כל מה שאנחנו עושים לא עולה לנו כסף אבל אנחנו צריכים לייצר את הפעולות שבעצם ימלאו לי את החנות או האתר.

שיטת  שיווק השותפים מה זה אומר?
הזכרנו את זה קודם לכן בכמה מילים ופה בחרנו להרחיב על זה. שיווק שותפים זה אומרים שאנחנו מוצאים מוצרים או עסקים שרוצים שאנחנו נהיה השותפים שלהם. כלומר, אנחנו נקדם את המוצרים או השירותים שלהם וברגע שמישהו ירכוש את השירות או המוצר אנחנו נקבל על זה עמלה. כדי לעשות את זה אנחנו יכולים לעבוד עם כל מיני סוגים של אתרים וחברות כמו אלי אקספרס, אלי באבא, אמזון, איביי, בוקינג ועוד. אנחנו צריכים להצטרף לתוך תכנית השותפים עם לינק ייחודי שמגיע דרכנו, רק ככה אנחנו נוכל לקבל עמלה על כל מוצר שנמכר דרך אותה תכנית שותפים. הרעיון הוא בדיוק אותו רעיון כמו בכל אתרי שיווק השותפים.

נכסים דיגיטליים בשיווק שותפים איך זה עובד?
נכסים דיגיטליים ושיווק שותפים
לצורך הדוגמא, נניח שאנחנו בונים אתר אינטרנט שמקדם משחקי לומדה לילדים. אתם בעצם מתחילים לפנות לאותן חנויות גדולות שציינו קודם לכן ולחפש את המוצרים שאתם רוצים למכור. כאלה שיש להם ביקוש, מוצרים מקוריים, מוצרים עם דרישה. אחרי שמצאתם את המוצרים שאתם רוצים לקדם, אתם בונים אתר ודרכו אתם מכניסים את המוצרים שבחרנו. בשלב הבא, כמו שאמרנו אנחנו צריכים תנועה ולכן קודם כל נקדם את האתר שלנו באופן אורגני דרך כל הערוצים בין אם זה קידום אורגני בגוגל, בין אם זה קידום אורגני ברשתות חברתיות ועוד.

רק אחרי שאנחנו רואים שמגיעה תנועה אורגנית, אפשר להתחיל לקדם גם באופן ממומן. אפשר לקדם אורגני גם בדרכים אחרות כמו פורומים, בלוגים, מאמרים וקישורים שמגיעים מאתרים אחרים באותה נישה,  קבוצות טלגרם, אתרי תוכן ועוד. אין לזה סוף. ככה אנחנו גורמים לאנשים לראות את הפרסום שלנו וככה בעצם הנכס מתחיל לגלגל את עצמו.

לסיכום, הקמת נכס דיגיטלי הוא עולם שלם בפני עצמו. אפשר להתחיל מאתר אחד או מנכס אחד, לראות איך זה עובד, לקחת קורס על בניית נכסים דיגיטליים או להיעזר בחברה חיצונית שתסייע לנו בתהליך ואז לאט לאט להתקדם עם עוד נכסים במידה ואתם רואים שזה עובד טוב. הקמת נכס דיגיטלי היא לא משהו שאמור לעלות הרבה כסף, כמובן שזה תלוי במיזם אבל עם כמה מאות שקלים בודדים אפשר בהחלט לצאת לדרך. זו הזדמנות אדירה להגדיל הכנסה, אולי אפילו להפוך תחביב או משהו שאתם באמת אוהבים לעשות לעסק ומשם רק לצמוח ולפרוח.
​​​​​​​


אולי גם יעניין אתכם:
מציאות מדומה: העתיד של הגיל השלישי
דוגמאות מרתקות לשימוש במציאות רבודה (AR) בבתי חולים מודרניים​
בית החולים רמב"ם יבצע ניתוחים בעזרת מציאות מדומה

מומלץ להירשם לבלוג שלנו לחדשות ועדכונים וגם לעקוב אחרינו גם ברשתות החברתיות:

לערוץ היוטיוב שלנו

לערוץ הטיקטוק שלנו

לעמוד הפייסבוק שלנו

לעמוד האינסטגרם שלנו

לעמוד הטוייטר שלנו 

לעמוד הלינקדאין שלנו

חזרה לעמוד החדשות הראשי​




Coi בניית אתרים
0
דף הבית פייסבוק