השימוש במציאות מדומה לחינוך,ספורט,חינוך ורגיעה

מציאות מדומה (VR) מאפשרת לנו לעשות הרבה דברים מבלי לצאת מהבית. כבר שנים שאנשים בתחום זה יודעים שאפשר לעשות ספורט, לבקר חברים, לעבוד, לטייל במוזיאונים ובעוד מקומות מבלי לצאת מהפתח. זהו העתיד של כולנו, והוא כבר כאן.


מאת עמית קיסר

מגפת הקורונה ומלחמות חשפו את העולם כולו למציאות חדשה ומאתגרת: עולם שבו סגרים ואבטלה זיעזעו את העולם כולו, עידן בו כל אדם חבש מסיכה וכפפה.
לאורך ההיסטוריה המין האנושי הוכיח סיבולת והצליח לשגשג גם ברגעים הקשים ביותר, היכולת שלנו כמין להסתגל במהרה לאתגרים חדשים נתנה לנו את המפתחות לכיבוש העולם כולו ולכן גם בתקופת הקורונה אפשר למצוא הזדמנויות ולא רק החמצות ישנם יתרונות רבים לשיפור איכות החיים של המין האנושי למרות שלחלקנו קשה לראות אותם נכון לרגע זה. 

אחד "ההיתרונות הגדולים" של משבר הקורונה והמלחמה היא הדחיפה המסיבית שקיבלה הטגנולוגיה המדהימה של המציאות מדומה והרבודה, עקב האילוצים שקפתה עלינו המציאות עולם המציאות מדומה קיבל חיזוק משמועתי, כשאין ברירה ולא ניתן לצאת מהבית, יותר ויותר אנשים מגלים את כוחה של המציאות המדומה (VR) והמציאות הרבודה (AR): החל מביצוע פעולות כגון: ספורט, קניות,הפגת בדידות,חינוך ולימודים,משחקים,טיולים ועוד אין סוף אפשרויות.

נרגעים על ידי מציאות מדומה (VR)
על מנת שהמערכת החיסונית שלנו תהיה חזקה על פי מחקרים רבים מוכרחים להיות שמחים מכיוון שיש לזה השפעה על המערכת החיסונית שלנו בצורה חיובית מה שמחזק את המערכת החיסונית ומונע מחלות, בתקופות סגר קשה במיוחד להרגיש נינוח בבית עקב הדאגות לשלום הילדים, לחץ וחשש מהמצב הכלכלי והחרדות ולכן חשוב מאוד להפיג את כל הלחץ שפוגע באיכות חיים של המשפחה ומזיק לבריאות. 

בגלל שנושא זה מאוד חשוב אני מעלה את הכתבה הזאת בעבודתי רבת השנים בתחום המציאות המדומה והרבודה למדתי איך לעשות שימוש במציאות מדומה על מנת לתת מענה לכל הבעיות שלי ושל משפחתי על ידי שימוש בתכנים מרגיעים כגון: מדיטציות,ספורט,טיולים,מפגשים וסיורים מודרכים בעולמות אחרים.



קבוצות מפגש ותמיכה במציאות מדומה
בעיצומו של משבר הקורונה, קמה קבוצת בליינים והחליטה לערוך מסיבה, המסיבה התקיימה במרחב הווירטואלי. החברים בנו חדר ווירטואלי מדהים ויצרו סביבת מציאות מדומה תלת-ממדית שמדמה את התפאורה של המסיבות הכי לוהטות. למסיבה הגיעו בליינים מכל העולם שרקדו ונהנו עד אור הבוקר הווירטואלי.

מציאות מדומה (VR) מאפשרת לקיים מגוון רחב של מפגשים חברתיים בלי לצאת מהבית, ישנם אפליקציות של עולמות דוגמת, horizon, Vtime AltspaceVR של פייסבוק  ו-BigScreen  שנותנות לכם ולאחרים להפגש במרחב הווירטואלי על מנת לצפות במופעים יחד, לשחק משחקים ועוד.





כושר מהבית במציאות מדומה

בתקופה שבה היו הרבה סגרים לא יצאתי מהבית הרבה וחדר הכושר היה סגור מה שיכול להוביל להשמנה ודכאון, טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) יודעת לשמור עלינו פעילים גם כשאנחנו סגורים בבית.
במציאות מדומה יש מספר רב של אפליקציות ספורט שמאפשרות לכם להמשיך ולעשות ספורט וכושר לבד או הם חברים כך שתוכלו להמשיך לשמור על הבריאות הנפשית והגופנית שלכם תוך כדי זה שאתם גם נהנים מאוד.




ממשיכים ללמוד במציאות מדומה
מציאות מדומה לא רק תעזור לכם ללמוד דברים חדשים במהירות וביעילות לטכנולוגיית המציאות המדומה (VR)  יש את היכולת לגרום לחומר הנלמד להתאחסן בזיכרון בצורה יעילה יותר כך מוכיחים מחקרים.

הסגר במדינות שונות בעולם גרם לכך שמוסדות החינוך באותה המדינה נסגרו ולכן תלמידים וסטודנטים רבים מצעו דרכים ללמוד באמצעות אפליקציות מציאות מדומה (VR) בתחומים רבים ומגוונים כדוגמת,רפואה,בתי ספר, היסטוריה,שפות,גאוגרפיה,אסטרונומיה,פיזיקה ועוד.

מציאות מדומה היא העתיד בתחומים רבים ואחד מהם הוא תחום החינוך ולכן לא משנה מתי תסתיים מגיפת הקורונה, עתיד החינוך הווירטואלי ימשיך להתפתח ולהוביל את תחום החינוך גם לאחר המגיפה.
​​​​​​​

בשנת 2024, טכנולוגיות VR בחינוך מציעות חידושים מרתקים המעצבים את הדרך בה לומדים תלמידים ומחנכים. בין החידושים המרכזיים:

  1. כיתות וירטואליות - פלטפורמות כמו ClassVR מאפשרות יצירת חוויות לימוד אינטראקטיביות מרחוק, עם סיורים וירטואליים, סימולציות ולמידה בשטח בתנאים מגוונים. חידושים אלה משדרגים את חוויית הלמידה, מאפשרים לתלמידים ללמוד בצורה מעשית ולא רק תיאורטית.

  2. שילוב מיומנויות חיים - טכנולוגיות VR מתחילות לשמש להקניית מיומנויות חיים, כמו הכנה לשוק העבודה או הכשרה מקצועית. לדוגמה, תלמידים יכולים לחוות סימולציות של מצבים בחיים האמיתיים, כמו ראיונות עבודה או טיפול בחולים, דבר שמכין אותם למצבים אלו בעתיד בצורה מעשית.

  3. למידה גמישה ומותאמת אישית - פלטפורמות VR מאפשרות התאמה אישית של תכנים חינוכיים לפי הצרכים והקצב של כל תלמיד. הדבר מאפשר לתלמידים ללמוד בקצב שלהם ולהתמקד בנושאים שמעניינים אותם ביותר או באלה שבהם הם מתקשים.

  4. שיפור נגישות ושוויון - ה-VR מאפשרת יצירת סביבת לימוד מותאמת אישית לכל תלמיד, כולל תלמידים עם מוגבלויות. זה מקדם שוויון ונגישות במערכת החינוך, תוך הקפדה על מתן כלים ותכנים מותאמים.

  5. מיקוד ביצירתיות ובמעורבות - טכנולוגיות VR מעודדות יצירתיות ומעורבות גבוהה של התלמידים, עם דגש על למידה אינטראקטיבית ואינטגרציה של משחקים לימודיים. מגמה זו מחזקת את ההנאה בלמידה ומאפשרת לתלמידים ללמוד תוך כדי פעילות אינטראקטיבית.

טכנולוגיות VR בחינוך בשנת 2024 מתפתחות ומציעות הזדמנויות חדשות לשיפור חוויית הלמידה והכנה



Coi בניית אתרים
0
דף הבית טלפוןwaze פייסבוק